Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politizace jako problém státní správy
Čermák, Michal ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Potůček, Martin (oponent)
Téma: Politizace jako problém státní správy Autor: Michal Čermák Vedoucí práce: Mgr. Jan Kohoutek Ph.D. Fakulta sociálních věd - institut sociologických studií - Katedra veřejné a sociální politiky Abstrakt Bakalářská práce pojednává o problému politizace české státní správy. Tento problém je v rámci mediálního prostoru poměrně hojně užíván, zejména po každých parlamentních volbách. Nicméně nikde neexistují přesná data a popis toho, jak rozsáhlý tento fenomén v rámci české státní správy je. A to zejména kvůli nedostupnosti dat přímo z české státní správy. Vzhledem ke zmíněné nedostupnosti dat jsem se v práci rozhodl pro kvalitativní výzkum vedený skrze rozhovory. Jako respondenti byli vybráni jednak experti, věnující se státní správě a přímo politizaci, tak zároveň zástupci největších politických subjektů. Spojením názoru expertů a politiků, jejichž postoj vůči politizaci doposud nebyl takřka zmapován, jsem se snažil získat nový úhel pohledu na problematiku politizace a zároveň informace z praktického fungování státní správy, ke kterému mají politici blízko. Celkově lze z výsledků říci, že česká státní správa není v problému politizace v tak katastrofickém stavu, jak bývá někdy prezentováno. Nicméně je třeba poukázat na zhoršující se trend v rámci posledních dvou volebních období. Projevy politizace jsou...
Koeficient prodejnosti pro lesní porosty
Vopálka Melicharová, Lenka ; Mejzrová, Lenka
Koeficient prodejnosti by měl napomoci ve srovnání ceny zjištěné s cenou sjednanou a skutečně zaplacenou – tedy úroveň cen obvyklých [4]. Několikrát bylo Ministerstvo financí upozorněno na absenci koeficientu prodejnosti pro lesní porosty [3, 2, 8]. K vypočtení tohoto koeficientu je třeba mít především určitý objem, dat. Koeficienty prodejnosti každoročně aktualizuje Ministerstvo financí výpočtem z údajů, které mu poskytují finanční úřady na základě odst. (3), § 33, zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku), ve znění pozdějších předpisů, z uskutečněných prodejů. Data, která Ministerstvo financí dostává od finančních úřadů se musí ”vyčistit„ a vyřadit z nich taková, která by mohla výpočet koeficientu nějakým způsobem zkreslit. Pro stanovení koeficientu prodejnosti, jak již bylo řečeno, je třeba mít určitou sumu dat, tedy uskutečněných prodejů daných nemovitostí musí být dostatečně velký počet. Což není, vzhledem k absenci údajů, možné u všech druhů nemovitostí.
Proces tvorby, schvalování a uplatňování IFRS
Valášková, Mariana ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Žárová, Marcela (oponent) ; Tumpach, Miloš (oponent)
Doktorská práce zkoumá proces tvorby, schvalování a uplatňování IFRS z pohledu regulace účetnictví v globálním měřítku, identifikuje povahu schvalovacího procesu IFRS ve všech jeho fázích a porovnává jej s regulací účetnictví v České republice, a to zejména s legislativním procesem tvorby českých účetních předpisů. Schvalovací proces jakýchkoliv účetních pravidel, ať už standardů či právních předpisů, předurčuje kvalitu těchto pravidel a následně potenciál úrovně kvality účetních výkazů sestavených dle takových pravidel. Proces tvorby a schvalování IFRS je tak garancí kvality standardů, které jsou výstupem takového procesu. Pro účely globální harmonizace účetnictví, která požaduje transparentní spolehlivé a srovnatelné účetní informace napříč státy světa, tak schvalovací proces IFRS představuje její esenciální složku. Celý proces tvorby, schvalování a uplatňování IFRS jako globálních účetních standardů s sebou však nese i celou řadu nelehkých překážek spojených, vedle politických a sociálních aspektů, také s kulturní diferenciací. Právní systémy jako determinanty způsobu regulace účetnictví slouží v práci k analýze a identifikaci možných způsobů regulace účetnictví v globálním měřítku. Pro globální regulaci účetnictví je nutné její akceptování hlavními zájmovými skupinami, vymezení okruhu účetních jednotek, pro které je smysluplná a žádoucí, ustavení nezávislé, důvěryhodné a respektované mezinárodní profesní organizace do role tvůrce standardů a vytvoření propracovaného, transparentního a komplexního schvalovacího procesu. Práce kromě důkladné analýzy jednotlivých fází schvalovacího procesu IFRS mapuje také současnou akceptaci IFRS ve světě a popisuje schvalovací mechanismus Evropské unie uplatňovaný pro přijetí IFRS v rámci jejího prostoru, čímž se dotváří ucelený pohled na současný vývoj v oblasti globální harmonizace účetnictví. Globální regulace účetnictví, která vyžaduje přijetí a uplatňování IFRS v jejich originálním rozsahu, naráží stále na řadu překážek. Ze zemí G20 vyžaduje používání IFRS v jejich originálním znění u společností kótovaných na burze ani ne polovina, tj. 9 států. Přičemž s takovým přijetím IFRS mají problém zejména státy s tradicí římského práva (kontinentálně evropská právní kultura), kde je tvorba pravidel výhradou státu. Kvantitativní analýza schvalovacího procesu IFRS provedená u tří vybraných projektů agendy IASB představuje jádro aplikační části práce. Analýza sleduje na podkladu časové osy jednotlivé kroky schvalovacího procesu IFRS, zejména potom z pohledu jednotlivých připomínkových řízení kvantitativně vyjádřených prostřednictvím obdržených připomínek, nejen co do jejich počtu, ale i složení dle zeměpisné oblasti a dle typu respondenta. Tato analýza prokázala složitost a časovou náročnost celého procesu vedoucího ke globálnímu názorovému konsenzu a také důležitost dodržení jeho komplexity, která vede k všeobecné shodě na přijatých řešeních a k jejich globální akceptaci všemi zainteresovanými stranami. Vyústěním analýzy schvalovacího procesu IASB je jeho srovnání s legislativním procesem tvorby účetních pravidel v České republice. Srovnání obou procesů umožňuje identifikovat slabá místa schvalovacího procesu v České republice a přináší konkrétní doporučení pro jeho vylepšení a zefektivnění. Z pohledu způsobu regulace účetnictví má delegování tvorby účetních pravidel směrem od státu do rukou účetní profese svůj význam zejména pro posílení kvality, srozumitelnosti a uznatelnosti účetních pravidel, což lze účelně zajistit prostřednictvím schvalovacího procesu, který se svou povahou od toho legislativního liší. Inspirací je zde schvalovací proces IFRS.
Vzdělávání zaměstnanců a komunikace na Ministerstvu financí a Ministerstvu zemědělství
Lukášová, Veronika ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Ležatka, Radek (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním a komunikací na Ministerstvu financí a Ministerstvu zemědělství. Cílem diplomové práce je porovnat způsob, metody a systém vzdělávání zaměstnanců a komunikace na obou ministerstvech. Práce ukáže zda, popřípadě jaké, jsou mezi jednotlivými ministerstvy v daných oblastech rozdíly. V části zabývající se komunikací ministerstev, bude pozornost věnována jak komunikaci s médii, tak komunikaci s veřejností. V teoretické části budou obecně uvedeny metody a způsoby vzdělávání zaměstnanců, které jsou používány a stejně tak teoretická východiska komunikace. Dále se v této části práce zaměří na předpisy, jimiž by se vzdělávání zaměstnanců ve státní správě mělo řídit. V praktické části bude metodou expertních rozhovorů charakterizován systém vzdělávání obou úřadů. V oblasti komunikace bude nastíněn způsob, jakým ministerstva komunikují s občany i s médii a na základě počtu mediálních výstupů za daný časový úsek bude ověřena hypotéza, že větší zájem mají média o tématiku Ministerstva financí. Práce tímto způsobem obě ministerstva porovná a případně stanoví doporučení.
Bankovní ústav ministerstva financí v letech 1919-1926. Příspěvek k dějinám měnové politiky tzv. První republiky
Ritterová, Zuzana ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Tato práce je věnována tématu Bankovního úřadu při Ministerstvu financí. Zabývá se vznikem a funkcí Bankovního úřadu a snaží se odpovědět na otázku, proč byla v Československu založena cedulová banka až v roce 1926. Na základě studia nevydaných pramenů a nejnovější odborné literatury jsem dospěla k závěru, že existují tři možná vysvětlení. Faktor, který ovlivnil dobu odkladu aktivace centrální banky nejvíce, byl požadavek stability měny. Nejzásadnějším objevem je ovšem to, že dobu působení Bankovního úřadu do jisté míry prodlužovala také politika ministrů financí. Ti se snažili zvýšit hodnotu měny dříve, než bude stabilizována a její správa bude předána bance.
Legalizace výnosů z trestné činnosti
Holuša, Petr ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou legalizace výnosů z trestné činnosti, jež je rozdělena do tří částí. První část obsahuje jak mezinárodní, tak českou právní úpravu této problematiky. Navazující část teoreticky vymezuje praní špinavých peněz, jejich metody a subjekty, které peníze perou. V závěru práce - pomocí komparativní analýzy - poměřuji úspěšnost šetření podezřelých obchodů mezi vybranými zeměmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.